سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه عمر یو پی اس طولانی می شود؟؟

راهکارهای افزایش طول عمر دستگاه های یو پی اس

یو پی اس ها یکی از سرمایه گذاری هایی می باشد که می توانید برای سازمان خود تهیه کنید و خرابی تجهیزات سیستم را کاهش دهید. یکی از دغدغه های کارفرمایان، خرابی سریع باتری و به دنبال راهکارهای افزایش طول عمر دستگاه های یو پی اس برای کاهش هزینه ها می باشند. منبع تغذیه بدون وقفه مانند سایر تجهیزات الکترونیکی دارای عمر مفیدی می باشد. عمر مفید بازه زمانی می باشد که دستگاه کارایی بالایی داشته باشد. یکی از عواملی که نقش مهمی در طول عمر و عملکرد یو پی اس دارد، باتری آن می باشد. در ادامه این مطلب از خرید یو پی اس به این موضوع بیشتر پرداخته خواهد شد.

شما هنگام خرید دستگاه های یو پی اس باید به عمر مفید باتری دستگاه دقت کنید. البته این طول عمر یو پی اس به نحوه نگهداری فرد نیز بستگی دارد. شما با نحوه نگهداری غیراصولی می توانید عمر پیش بینی شده دستگاه را افزایش یا کاهش دهید. با نگهداری صحیح در شرایط مناسب می توانید طول عمر یو پی اس را بیشتر کنید. در ادامه به راهکارهای افزایش طول عمر یو پی اس می پردازیم تا بتوانید مدت زمان طولانی تری را از این دستگاه استفاده کنید.

فهرست  نمایش 

عوامل تاثیر گذار در طول عمر باتری یو پی اس

باتری یو پی اس یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه می باشد که در زمان اتصال جریان برق شارژ می شود. در هنگام قطعی برق باتری این دستگاه، وظیفه تامین انرژی تجهیزات متصل را برعهده دارد. با انجام ترفندهای افزایش طول عمر یو پی اس می توانید مدت زمان بیشتری را از این دستگاه استفاده کنید. برخی از عوامل در عمر این قطعه تاثیر بسزایی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • شرایط و دمای محل نگهداری
  • دفعات شارژ و دشارژ و عمق دشارژ
  • کالیبره کردن باتری
  • تاریخ ساخت باتری

مقاله مرتبط: باتری یو پی اس

با این ترفندها عمر یو پی اس را افزایش دهید.

ترفند های افزایش عمر باتری یو پی اس

با این ترفندها عمر یو پی اس را افزایش دهید.

برای افزایش طول عمر یو پی اس، هنگام خرید و در نگهداری ان باید برخی نکات و راهکارهای افزایش طول عمر یو پی اس را انجام دهید:

یو پی اس با توان مصرفی مناسب خریداری کنید.

مهم ترین فاکتوری که شما باید در خرید یو پی اس در نظر داشته باشید توان یو پی اس می باشد. اگر توان یو پی اس بالاتر از توان مصرفی تجهیزات سیستم باشد، فشار کمتری به یو پی اس وارد می شود و یو پی اس تا حداکثر توان خود کار نمی کند. به همین علت دستگاه نیز کمتر دچار خرابی می شود و بیشتر عمر می کند.

در انتخاب نوع یو پی اس دقت کنید.

یکی از راهکارهای افزایش طول عمر یو پی اس ، انتخاب نوع یو پی اس می باشد. معمولا یو پی اس های لاین اینتراکتیو و افلاین از نظر عملکردی، نسبت به یو پی اس های انلاین، فرسودگی کمتری دارند. این امر به این دلیل است که به طور مداوم یو پی اس انلاین کار می کند. این امر بازدهی آن را در طول زمان پایین می اورد و موجب کاهش عمر دستگاه می شود.

مقاله مرتبط: نحوه شارژ باتری یو پی اس چگونه است؟

باتری یو پی اس را در محیطی خنک و خشک نگهداری کنید.

باتری یو پی اس را در محیطی خنک و خشک نگهداری کنید.

باتری یو پی اس را در محیطی خنک و خشک نگهداری کنید.

شرایط نگهداری یو پی اس تاثیر بسزایی در طول عمر دستگاه دارد. نگهداری یو پی اس در شرایطی که دما، رطوبت و هوای مناسب باشد، موجب افزایش طول عمر دستگاه می شود. زمانی که یو پی اس کار می کند، به علت واکنش های شیمیایی درون باتری، حرارت ان افزایش می یابد.

با حرارت بالا، کارکرد دستگاه بیشتر و در نهایت عمر باتری کمتر می شود. برای افزایش طول عمر یو پی اس محل قرارگیری یو پی اس باید خشک و خنک و دارای تهویه باشد. دمای متناسب برای نگهداری یو پی اس 25 درجه سانتیگراد می باشد. جالب است بدانید که با افزایش هر 10 درجه سانتیگراد 50 درصد از عمر باتری کاهش می یابد.

برای اینکه دمای باتری از حد معمول بیشتر نشود، بهتر است ده سانتی متر فضا را از هر طرف دستگاه باز بگذارید. رطوبت و گرد و خاک نیز در عمر دستگاه تاثیرگذار می باشند. بنابراین برای استفاده طولانی مدت از یو پی اس است ان را در محیطی مناسب نگهداری کنید.

سرویس و نگهداری یو پی اس را به طور منظم انجام دهید.

یکی از مهم ترین عواملی که کمتر به ان توجه می شود، بازرسی دستگاه به طور منظم و انجام تست هایی نظیر امپدانس می باشد تا از وضعیت باتری مطلع شوید و در صورت نیز باتری را تعویض کنید. با بررسی عملکرد دستگاه به صورت دوره ای سرویس های نگهداری بر روی ان انجام می شود، همین امر از فرسودگی دستگاه جلوگیری می کند.

باتری های یو پی اس را یک یا دو بار در سال کالیبره کنید.

شما با دو یا سه مرتبه کالیبره کردن باتری (دشارژ کردن باتری) می توانید به افزایش طول عمر یو پی اس و سلامت باتری کمک کنید. دقت کنید که کالیبره کردن بیش از حد تاثیر منفی دارد و عمر باتری را کاهش می دهد.

باتری دستگاه نباید در معرض وسایل گرمایشی یا نور خورشید قرار بگیرد. برای عملکرد بهتر باتری، طبق نیاز خود ظرفیت مناسب باتری را تهیه کنید تا میزان عمق دشارژ کاهش یابد. با استفاده صحیح و اصولی، پروسه شارژ و دشارژ یو پی اس را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: یو پی اس 3 فاز


به تاریخ تولید باتری یو پی اس دقت کنید.

به تاریخ تولید باتری یو پی اس دقت کنید.

در هنگام خرید باتری به تاریخ تولید باتری دقت کنید، زیرا حتی بدون کارکرد باتری، واکنش های شیمیایی درون باتری رخ می دهند. هر چقدر مدت زمان طولانی تری از تولید باتری گذشته باشد، عمر مفید دستگاه نیز کاهش می یابد. برای افزایش طول عمر یو پی اس بهتر است باتری، با تاریخ تولید جدید را خریداری نمایید. اگر قصد نگهداری باتری یو پی اس را دارید، ان را در هر محل مناسب و داخل کابینت مخصوص قرار دهید و از انبار کردن برای طولانی مدت پرهیز کنید.

نتیجه گیری

برای افزایش طول عمر یو پی اس بهتر است باتری های سیلد اسید را که دارای طول عمر 3 تا 5 سال می باشند را از مراکز معتبر خریداری کنید. اگر شما از این دستگاه به درستی نگهداری نکنید ممکن است در زمانی که به آن نیاز دارید کار نکند و شما خسارات زیادی ببینید. برای سرویس و تعمیر یو پی اس از متخصصین کمک بگیرید و نکات گفته شده را رعایت کنید تا در هنگام قطعی برق عملکرد صحیحی داشته باشد.

سوالات متداول درباره راهکارهای افزایش طول عمر دستگاه های یو پی اس

  1. کدام نوع یو پی اس عمر مفید بیشتری دارد؟
    به طور کلی، یو پی اس های لاین اینتراکتیو و آفلاین عمر مفید بیشتری نسبت به یو پی اس های آنلاین دارند.
  2. عمر مفید باتری یو پی اس چقدر است؟
    باتری یو پی اس معمولا 3 تا 5 سال عمر می کند.
  3. چند راهکار برای افزایش طول عمر دستگاه های یو پی اس کدام اند؟
    خرید یو پی اس با توان مصرفی مناسب، سرویس دوره ای و ….، از راهکار های افزایش عمر یو پی اس شما می باشد.